1. Dashboard
  2. Members
    1. Recent Activities
    2. Users Online
    3. Team
    4. Search Members
    5. Trophäen
    6. Netiquette
  3. Forum
    1. Unresolved Threads
  4. Mediathek
    1. Albums
    2. Video channels
  • Login
  • Register
  • Search
This Thread
  • Everywhere
  • This Thread
  • This Forum
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • More Options
  1. CUPRA Forum
  2. Cupra Formentor Forum
  3. Interieur

Cupra Formentor seats issue

• Simkas
  • March 28, 2022 at 1:49 PM
  • Go to last post
  • Simkas
    Neuling Thread Author
    Trophies
    1
    • March 28, 2022 at 1:49 PM

Hello, Coleagues, I bought a Cupra Formentor. Car 1.5 TSI 110/150 DSG-7 2 with standard leather seats. We use this car as a family car.

We already have a car for about 6 months. and I noticed that it was extremely uncomfortable for me to sit in it, starts to hurt my lower back / buttocks even after a short trip. I tried to use extra lumbar support, different (including orthopedic) pads, but no one improved the comfortabilty much. I also spent a lot of time adjusting the seats, but I didn't get a positive result. I had a Nissan Juke before, but I didn't have any similar problems with sitting. Has anyone encountered a similar problem with Cupra? How did you decide? If and how You resolved it?

Thank you in advance.

My height is 186 cm, weight 96 kg.

Edit - Mod: Deutsche Fassung:

Hallo Kollegen,

ich habe einen Cupra Formentor gekauft. Das Auto besitzt einen 1.5 TSI 110/150 DSG-7 2 mit Standard-Ledersitzen.

Wir nutzen dieses Auto als Familienauto. Wir haben bereits das Auto etwa 6 Monate. Nach einiger Zeit bemerkte ich, dass es extrem unbequem für mich ist, darin zu sitzen, Beginnend an meinem unteren Rücken / Gesäß. Dadurch habe ich bereits nach einer kurzen Fahrt Schmerzen. Ich habe versucht, eine zusätzliche Lendenwirbelstütze und verschiedene (auch orthopädische) Polster zu verwenden, aber nichts hat die Bequemlichkeit wesentlich verbessert. Ich habe auch viel Zeit damit verbracht, die Sitze einzustellen, aber ich habe kein positives Ergebnis erzielt. Ich hatte vorher einen Nissan Juke, aber ich hatte keine ähnlichen Probleme mit dem Sitzen. Hatte jemand ein ähnliches Problem mit dem Cupra? Wie kommt ihr damit klar oder habt ihr es anders gelöst? Wenn anders gelöst, wie haben Sie es gelöst?

Ich danke Ihnen im Voraus.

Meine Größe ist 186 cm, Gewicht 96 kg.

Edited once, last by CanbiZ (March 28, 2022 at 2:29 PM).

• MQB37W
    Neuling
    Reactions Received
    18
    Trophies
    1
    • March 28, 2022 at 1:53 PM

Mal mit google übersetzt...

Hallo, Kolleginnen und Kollegen, ich habe mir einen Cupra Formentor gekauft. Auto 1,5 TSI 110/150 DSG-7 2 mit Standard-Ledersitzen. Wir nutzen dieses Auto als Familienauto.

Wir haben schon seit ca. 6 Monaten ein Auto. und ich bemerkte, dass es für mich äußerst unangenehm war, darin zu sitzen, und fängt an, meinen unteren Rücken / mein Gesäß zu verletzen, selbst nach einer kurzen Fahrt. Ich habe versucht, eine zusätzliche Lordosenstütze und verschiedene (einschließlich orthopädische) Polster zu verwenden, aber niemand hat den Komfort wesentlich verbessert. Ich habe auch viel Zeit damit verbracht, die Sitze einzustellen, aber ich habe kein positives Ergebnis erzielt. Ich hatte vorher einen Nissan Juke, aber ich hatte keine ähnlichen Probleme mit dem Sitzen. Hatte jemand ein ähnliches Problem mit Cupra? Wie haben Sie sich entschieden? Ob und wie hast du es gelöst?

Vielen Dank im Voraus.

Ich bin 186 cm groß, wiege 96 kg.

• CanbiZ
    Moderator
    Reactions Received
    5,268
    Trophies
    2
    wcf.user.option.option31
    VZ310
    wcf.user.option.option32
    2022
    • March 28, 2022 at 2:31 PM

Hey Simkas ,

Unfortunately, I can not understand your problem :( I previously had an Opel Zafira with AGR seats, these were really extremely uncomfortable in the loin area on long trips.

But in the Formentor, you can feel asleep on these seats. But I also only have the textile variant (partial leather), but I think the full leather should actually not be much more uncomfortable.

Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 4Drive 228KW

Graphene Grau, Beats, el. Heckklappe, AHK, Panorama, el. Sitze, PreCrash, Garantieverl. usw.

H&R Spurplatten (V20|H24) | APR Gen 3 | Racingline Inlet | H&R Tieferlegung | Maxton Spoilerabrisskante

Ihr benötigt Hilfe? Checkt diese Links! :angel:

CupRacer-Hilfe (ext.) | Lieferzeit 2024 | Codierliste

Tuning | Mängelliste | Anleitungen

• Simkas
    Neuling Thread Author
    Trophies
    1
    • April 1, 2022 at 11:47 AM

Someone else can share their experience? Thank you.

• Kaozra
    CUPRA Senior
    Reactions Received
    85
    Trophies
    1
    • April 5, 2022 at 1:33 PM

Hey Simkas, we have almost the same size and weight ;)

I have the VZ 2.0 TSI 4Drive 228KW with leather seats, and I love it, I don't have any back pain or similar problems while driving, neither on short nor on long distances.

how exactly does the pain behave? only when you sit in the car or does the pain continue after driving?

________________________________________________________________________________

Hey Simkas, wir haben fast die gleiche Größe und das gleiche Gewicht ;)

Ich habe den VZ 2.0 TSI 4Drive 228KW mit Ledersitzen, und ich liebe sie, ich habe keine Rückenschmerzen oder ähnliche Probleme beim Fahren, weder auf kurzen noch auf langen Strecken.

wie genau verhalten sich die schmerzen? nur wenn du im auto sitzt oder halten die schmerzen auch nach der fahrt an?

Gruss Kazy

__________________________________________________________________________________________

Cupra Formentor VZ
    Nevada White Metallic

• Simkas
    Neuling Thread Author
    Trophies
    1
    • April 8, 2022 at 3:45 PM

hello, Kaozra, thank You for you response. Pain starts after few minutes while sitting in the car and continue after driving and strangly it started in 3 days after i took my car from the local dealership. When i sit in different car (for example Nissan Juke) i don't have same issue.

• Kaozra
    CUPRA Senior
    Reactions Received
    85
    Trophies
    1
    • April 8, 2022 at 5:50 PM

try to adjust the leg support (back of the knee) i e.g. have a pretty high setup. Maybe you should too adjust the spring hardness to comfort.

Gruss Kazy

__________________________________________________________________________________________

Cupra Formentor VZ
    Nevada White Metallic

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!

Register Yourself Login

Tags

• seats

4 users have written here

• Simkas (3)
  • Kaozra (2)
  • MQB37W (1)
  • CanbiZ (1)
  1. Privacy Policy
  2. Contact
  3. Legal Notice
  4. Request double account